När man får skit på fotbollsplanen, då ni, då har det gått långt...

Fotboll alltså. Åh det är verkligen en sport som jag älskar. Jag älskar att kolla på fotboll, jag älskar att spela fotboll, träna fotboll, jag älskar att prata fotboll, att lyssna på fotboll och att få doften av nyklippt gräs i näsan, samma doft som du får när du går ut på planen på morgonen och antingen ska spela match eller bara cyklat till planerna för att bara spela, jag älskar nästan alla människor som håller på med fotboll men jag hatar människor som på planen sprider skit, gör så att det blir en dålig stämning på planen och som slänger skit på än. Jag förstår om ni är lite förvirrade så jag ska ta det här från början.
 
Igår så var vi nere på Södra ut och spelade match mot Kalmar Södra. Ett lag som har ett helt ok spel och som vi trott var snälla, spelade schysst och det där. Men nej där hade vi direkt fel.
 
Första halvleken gick bra, jag spelade tufft som vanligt, tacklades tufft men ändå väldigt schyssta tacklingar och jag gjorde verkligen sådana tacklingar som man får göra. Början av andra halvlek gick också bra, jag fortsatte med att spela tufft och så som jag brukar spela liksom. Men sedan händer det, det som har fått mig att reagera så pass mycket på det så att jag sitter här och skriver ett helt inlägg på min blogg om vad som egentligen hände. Det som hände tycker jag är så sjukt oacceptabelt. Det ska verkligen inte förekomma på en fotbollsplan så är det bara.
 
Det som egentligen hände var det att målvakten fick bollen och sköt en inspark till deras högerback. Jag som just då spelad vänsteranfall gick så självklart in för den bollen, jag skulle bara ha den så var det bara. Jag gick in och ja jag kom fel, lite för fel och råkade komma in med armen före när jag skulle tacklas och deras back ramlade lite lätt. Dom fick frispark och jag trodde inte att det skulle vara mer med det. Men jo det skulle bli riktigt mycket mer.
 
Jag ansåg att backen inte fick någon skada eller så, så nej jag säger inte förlåt eller något för jag ansåg inte att det behövdes. Så jag börjar backa lite. Backen tittar då upp på mig och riktigt blänger på mig. Hon riktigt stenblänger på mig med ett par ögon som man inte vill möta. Medans hon blänger på mig med dom där riktigt hemska och hårda ögonen så kommer det, hon säger att jag är en "idiot" och ni fattar inte hur chockad jag blev, det liksom bara knep ihop sig i magen på mig och det enda ordet som jag fick ur mig var "chilla" (det låter hur dumt som helst med det var det enda som hag fick ur mig). jag säger "chilla" och vänder mig om och backar hem lite till egen planhalva och då kommer det igen. "Du är ju för i heleve helt fucking dum i huvuvdet, fattar du det, helt dum i huvudet". När hon säger det så stelnar jag till på riktigt. Jag blir helt och hållet stum och har ingen aning om vad jag ska göra eller säga så jag står där helt tom medans hon blänger på mig och slår sin frispark.
Att detta ska förekomma på en fotbollsplan är helt sjukt. Att människor kan hålla på så här och slänga ur skit och fula ord för att jag råkat tacklas lite fel. Ah om jag ska börja med det så blir det en hel del svärord per match kan jag ju helt klart säga. Så många fula och felaktiga tacklingar som jag får per match. Jag och Mathilda satt och snackade om den här händelsen igår efter matchen och minst sagt irriterade på både den här människan som gjorde det och på dom andra i Södra som har hållit på att gå fram och sparka på mig allt vad dom orkar efter att bollen är borta. Sådant här uppförande hör verkligen inte hemma på en fotbollsplan, inte på en fotbollsplan och inte någon annanstans heller för den delen. Men på en fotbollsplan... Det var det sista stället som jag trodde att jag skulle bli utsatt för skit på.
 
 
 
 
Kategori: Fotboll Taggar: Lindsdals if, Wilma Hejdenberg, wilmahejdenberg.blogg.se;
Kommentera inlägget här: